Waterrijk, vetvrij voedsel voor een succesvol dieet

Je kunt beter het juiste voedsel eten dan helemaal niets. Dat is de stelling van een groep Amerikaanse onderzoekers van de Pennsylvania State University. Diëten waarbij je voedsel eet met een lage densiteit aan calorieën zijn werkelijk efficiënt als je gewicht wilt verliezen én je honger onder controle houden.

Onder voedsel met een lage densiteit aan calorieën verstaan we producten die veel water bevatten maar weinig vetten. Denk maar aan voedsel als groenten en fruit, mager vlees en zuivelwaren met een laag vetgehalte. Het eten van dit voedsel kan het hongergevoel wegnemen doordat mensen toch een bevredigende portie mogen eten.

De onderzoekers vergeleken 71 zwaarlijvige vrouwen tussen 22 en 60 jaar. Zij volgden ofwel een dieet met gereduceerde vetten ofwel een dieet met gereduceerde vetten en waterrijk voedsel. Beide groepen hadden na een jaar beduidend veel gewicht verloren, maar de vrouwen die ook waterrijke producten aten verloren veel meer gewicht gedurende de eerste zes maanden. Deze vrouwen aten 25% meer voedsel en hadden dus ook minder honger dan de andere groep.

Dit bericht is gepost op 2 augustus 2007 om 4:59 pm uur en is geplaatst in afslanken en diëten.

Andere interessante artikels: Hersenschade door chirurgisch gewichtsverlies
Cellulitisbehandeling met radiofrequenties