Calorieën verbranden voor mensen met weinig tijd

Wil je gewicht verliezen, dan heb je lichaamsbeweging nodig om de calorieën te verbranden. Misschien wil je wel sporten, maar kom je er niet toe, door een te drukke baan, kinderen of andere verantwoordelijkheden. Probeer dus je verbeelding te gebruiken en je lichaam op andere manieren beweging te gunnen! Hier vind je alvast enkele ideeën, waarmee je maar liefst 100 calorieën verbrandt!

Probeer iedere dag een van de tips uit. Misschien denk je wel: zo’n kleine inspanning, dat zal het verschil niet maken. Niets is minder waar. Kijk maar eens naar het eindresultaat. Als je iedere dag een van de oefeningen doet, heb je tegen het eind van de week al 700 calorieën extra verbrand, tegen het eind van de maand zijn dat er al 2800.

1. Wandelen: Na een verkwikkende wandeling van een kwartiertje heb je ongeveer 100 calorieën verbrand. Ideaal voor na de lunch of na het werk!
2. Tuinieren: Houd je van tuinieren? Als je graaft of harkt in de tuin, zul je na 15 minuten zo’n 100 calorieën kwijt zijn. En je tuin ziet er bovendien beter uit!
3. Stofzuigen: Niet zo’n leuk karweitje, maar het moet gebeuren! En na 25 minuten ben je al 100 calorieën kwijt.
4. Dansen: Gooi je wel eens graag je benen los? Na 20 minuten dansen aan een normaal tempo, heb je al 100 calorieën verbrand.
5. Ter plaatse joggen: Geen tijd om te gaan lopen? Misschien kun je wel gewoon ter plaatse 12 minuten joggen. Weer 100 calorieën kwijt!
6. Badminton: Een gewoon recreatief potje badminton (tegen je partner, kinderen, familie) en je verliest 100 calorieën!
7. Huishoudelijke werkjes: Ze moeten gebeuren, dus waarom niet meteen het positieve ervan inzien? Twintig minuten intensief werken en je bent 100 calorieën kwijt!
8. Volleybal: op het strand of in de tuin een kort partijtje (12 minuten) volleybal en de 100 calorieën smelten weg als sneeuw voor de zon!
9. Golfen: Lijkt minder intensief, maar na 20 minuten ben je 100 calorieën kwijt.
10. Frisbeeën: een halfuurtje frisbeeën met je kinderen of vrienden om 100 calorieën te verbranden!
11. Fietsen: Haal bij mooi weer je fiets nog eens van stamp. Een rustig fietstochtje (ongeveer 15 km. per uur) en na 40 minuten ben je 100 calorieën kwijt!
12. Zwemmen: Baantjes trekken laten we hier even buiten beschouwen, maar na 15 minuten ontspannen zwemmen ben je ook al 100 calorieën kwijt.
13. Aerobics: Er zijn duizenden dvd’s met aerobicoefeningen op de markt. Kies er een goede uit en doe de oefeningen zo’n 10 minuten. Vergeet je niet op te warmen!
14. Auto wassen: die carwash is nergens voor nodig! Na 20 minuten aan je auto boenen ben ke al 100 calorieën kwijt.
15. Neem de trap: werk je in een hoog kantoorgebouw of woon je in een flat, neem dan de trappen in plaats van de lift. 20 minuten trappenlopen op een dag en je hebt alweer 100 calorieën verbrand!
16. Een kinderwagen duwen: Per 20 minuten verbrand je ongeveer 60 calorieën. Dus twee ontspannende wandelingen en je hebt je doel weer bereikt.
17. Het gras maaien: We hebben het niet over een grasmaaier waar je op moet zitten, maar een die je moet voortduwen. Na 25 minuten ben je 100 calorieën kwijt!
18. Verven: Heeft je kamer dringend een nieuw kleurtje nodig? Komt goed uit, want na 20 minuten verven heb je naast een mooiere kamer ook 100 calorieën verbrand!
19. Strijken: Nog zo’n populair karweitje: 25 minuten is goed voor 100 calorieën.
20. Gewichtheffen: 15 minuten intensief gewichtheffen en je bent weer 100 calorieën armer! Leuke extraatjes: je spieren worden er strakker van en je beenderen sterker.

Dit bericht is gepost op 10 augustus 2007 om 4:48 pm uur en is geplaatst in afslanken en diëten, sporten en gezondheid.

Andere interessante artikels: Wandelen voor gewichtsverlies
Hoe voorkom je een hartaanval?