Wandelen voor gewichtsverlies

Als je op dieet bent wil je graag die kilo’s ervan af zien vliegen. Hieronder vind je drie manieren die ervoor zorgen dat je tegen het eind van de maand nog een paar extra kilootjes kwijt bent. Per 1,5 kilometer verbranden we gemiddeld 100 calorieën. Probeer per dag ongeveer 1 à 2 kilometer extra te wandelen. Hier vind je alvast enkele tips die het je gemakkelijker maken.

Neem de trap in plaats van de lift of roltrap

Het is zeer verleidelijk om in de lift te stappen of toch snel even de roltrap te nemen, maar zo’n grote moeite is het ook niet om de trap te nemen? Als je je levensstijl wilt veranderen, moet je per slot van rekening beginnen met de kleine dingetjes. Als je de trap neemt, train je bovendien je beenspieren.

Parkeer je auto op het verste stuk van de parking

Als je weggaat met de auto, kies dan voor een plek op het achterste gedeelte van de parkeerplaats. Weer een extra eindje dat je kunt wandelen, en het zal je van heel wat stress besparen. De plaatsen het dichtst bij de winkel, de school of het werk, zijn het meest begeerd en zullen vaak erg druk zijn. Tegen de tijd dat de anderen goed en wel geparkeerd zijn, heb jij allang je extra 500 meter gelopen!

Wandel tijdens je pauze een paar minuten rond

Stel dat je elke dag vijf keer een pauze had van vijf minuten en voor het plezier wat zou wandelen, dan had je al snel een of twee extra kilometers afgelegd. Maar je kunt natuurlijk net zo goed je pauze van een kwartier benutten voor een wandeling. Of waarom niet na de lunch een kort wandelingetje maken?

Wandelen is dus een ideale en ontspannende manier om calorieën te verbranden. Combineer het met een goed dieet en lichaamsbeweging. Maar onthoud dat alle kleine beetjes helpen!

Dit bericht is gepost op 10 augustus 2007 om 3:50 pm uur en is geplaatst in afslanken en diëten, sporten en gezondheid.

Andere interessante artikels: Drink je gewicht weg
Calorieën verbranden voor mensen met weinig tijd