Lifestyle fitness: fitness voor iedereen

Lifestyle fitness: een nieuwe vorm van lichaamsbeweging voor de moderne mens. Het principe van lifestyle fitness is dat je voortdurend in beweging bent tijdens je dagelijkse activiteiten, zonder dat je je planning of agenda hoeft aan te passen. Lifestyle fitness past perfect in onze huidige levensstijl!

Een paar goede voorbeelden van lifestyle fitness zijn: de trappen nemen in plaats van de lift of de roltrap, je auto niet vlakbij de winkel parkeren maar iets verderop, … Het gaat maar om kleine aanpassingen in je levensstijl, maar toch kunnen ze een enorm verschil maken! Je verbrandt calorieën zonder dat je er veel moeite voor hoeft te doen.

Een onderzoek wees uit dat volwassenen die niet veel sporten ongeveer evenveel gewicht verloren als ze hun calorie-inname beperkten en zich op lifestyle fitness stortten als wanneer ze een echt fitnessprogramma volgden. Meer beweging overdag kan tot een geweldig resultaat leiden!

Mensen zijn vaak geneigd voor de gemakkelijkste oplossing te kiezen. Of moeten we zeggen de meest gemakzuchtige oplossing? De gemakkelijkste oplossing is immers vaak niet de meest efficiënte. Als je maar blijft rondrijden op de parking, op zoek naar de plaats die het dichtst bij de winkel ligt, win je dan echt tijd? Als je je auto iets verderop zet en gewoon naar de winkel wandelt, spaar je misschien zelfs nog tijd uit. Bovendien heb je extra calorieën verbrand! Iemand die de trap neemt is vaak ook sneller dan iemand die met de lift omhoog gaat. Kies dus voor calorieverlies en tijdswinst, twee voordelen in een!

Een pedometer (stappenteller) is een leuk en goedkoop gadget dat je kan motiveren om meer te bewegen. De perfecte ondersteuning voor lifestyle fitness! Heb je op een dag iets minder stappen gezet, dan ga je waarschijnlijk meer manieren verzinnen om actief te zijn en calorieën te verbranden. Een stappenteller kun je overal kopen: van de supermarkt over de apotheek tot de sportwinkel.

Hier vind je nog enkele tips om aan lifestyle fitness te doen:

  • Neem de trappen in plaats van de lift.
  • Werk in de tuin! Maai zelf het gras af, wied het onkruid, snoei de hagen.
  • Parkeer je auto op de verst gelegen parkeerplaats.
  • Gebruik op het werk een toilet op een andere verdieping.
  • Dans zoveel mogelijk: als je je klaarmaakt ’s ochtends, als je in de douche staat en als je kookt.
  • Maak eens eens wandelingetje: voor het ontbijt, tijdens je lunchpauze of voor het slapengaan.
  • Als je je collega iets wilt vragen, bel dan niet meteen maar wandel even naar zijn/haar bureau
  • Sta recht als je telefoneert en span je bilspieren op.

Dit bericht is gepost op 20 augustus 2007 om 5:21 pm uur en is geplaatst in fitness, afslanken en diëten.

Andere interessante artikels: Dagelijks calorieën verbranden
Word je ziek van zuivel?