Hoe houd je je dieet vol tijdens de feestdagen?

De eindejaarsperiode is een van de gezelligste tijden van het jaar. Sinterklaas, Kerstmis, oudejaar. Gezellig samenkomen met vrienden en familie en lekker lang aan tafel zitten! Maar wat als je juist nu goed vertrokken was met een dieet? De kilo’s beginnen er eindelijk af te vliegen en nu moet je zoveel gaan eten! Geen nood, hier hoor je van ons hoe je je dieet kunt volhouden tijdens de eindejaarsfeesten.

Als je een speciaal dieet volgt, kan de feestperiode zelfs enkele voordelen inhouden. Je hebt immers zoveel keuzemogelijkheden! Volg je een koolhydraatarm dieet, dan is de kans groot dat je kunt kiezen tussen kaas, garnalen, kalkoen of andere vleessoorten. Als je een calorie-arm dieet volgt, heb je waarschijnlijk de keuze tussen massa’s groenten en slaatjes.

Tijdens de feestdagen zijn onze dagen vaak gevuld met aan tafel zitten en niets doen. Het is dan ook een goed idee de familiefeesten te combineren met fysieke activiteiten. Zo kun je een partijtje voetbal spelen of na het eten met de hele familie een wandeling maken door de buurt.

Het is ook een goed idee op voorhand een behoorlijke hoeveelheid caloriearm voedsel te eten. Als voorgerecht krijg je vaak soep of salade. Schep hier een grote portie van op, zodat je al minder honger hebt tijdens het hoofdgerecht, waar vaak de gerechten met veel calorieën aan te pas komen.

Tijdens de kerstperiode wordt er meestal veel alcohol geconsumeerd. Let hiermee op. Niet alleen is het een echte dikmaker, het maakt je ook losser en minder alert. Voor je het weet gooi je al je goede voornemens overboord. Geef liever de voorkeur aan water.

Zorg ervoor dat je je tijdens het feest amuseert. Zet je aan tafel bij mensen die je graag hebt en waar je goede gesprekken mee kunt voeren. Uit verveling ga je vaak meer eten.

Focus je tijdens de feestdagen zeker niet op afvallen. Niet bijkomen tijdens deze periode is al een enorme verwezenlijking waar je zeker trots op mag zijn! De kilo’s zullen er later nog wel afvliegen.

Dit bericht is gepost op 23 augustus 2007 om 3:14 pm uur en is geplaatst in afslanken en diëten.

Andere interessante artikels: 10 goede gewoontes voor een geslaagd dieet
Hoe verklein je het risico op een miskraam?