Zo kan je rimpels voorkomen

De meeste mensen die ouder worden hebben schrik om rimpels te krijgen. Er zijn enkele stappen die je kan nemen om rimpels te voorkomen en om ze zelfs te verminderen.

12 stappen
om rimpels te voorkomen en te verminderen:

1. Vermijd blootstelling aan de zon. Draag witte en lichte kleuren en een hoed als je naar buiten gaat. Ga ook niet onder de zonnebank. De zonnebank kan meer schade aanrichten dan de zon.

2. Gebruik zonnebrandcrème waar ‘anti-veroudering’ of ‘anti-aging’ op vermeld staat. Gebruik bovendien een zonnecrème met minimum factor 15. Smeer deze zonnecrème zeker een half uur voordat je in de zon gaat lopen in.

3. Vermijd milieuverontreinigende stoffen. Ozon, rook en benzine zijn voorbeelden van stoffen die ervoor zorgen dat de huid sneller veroudert.

4. Begin een anti-verouderingsprogramma. Er zijn veel producten op de markt die ervoor zorgen dat je huid dikker wordt en je minder kans hebt op rimpels.

5. Rook niet. Ook meeroken is gevaarlijk. Het ontrekt zuurstof en voedingsmiddelen van het lichaam en verhoogt het aantal radicalen in de cellen van het lichaam. Deze radicalen zijn verantwoordelijk voor de huidveroudering.

6. Draag een zonnebril. Het is de beste manier om de dunne gevoelige huid rondom je ogen te kunnen beschermen tegen UV-stralen.

7. Slaap op je rug. Als je op je buik slaapt, met je gezicht geperst tegen het kussen, kan je slaaplijnen krijgen in je gezicht die kunnen overgaan tot rimpels. Satijnen kussens helpen ook goed tegen rimpels.

8. Maak gebruik van een goede vochtinbrengende crème. Dit houdt je huid vochtig en voorkomt rimpels.

9. Zorg voor voldoende beweging. Het zorgt ervoor dat je cardiovasculair systeem goed blijft werken en dit is goed voor de zuurstof van de huid.

10. Eet een voedzaam, anti-verouderingsdieet. Drink veel water en thee en zorg ervoor dat je dagelijks voldoende fruit en groenten eet. Eet drie keer per week zalm of andere vis die rijk is aan omega 3-vetzuren, zoals haring, makreel, forel of tonijn. Voedsel is zeer belangrijk om de veroudering te remmen omdat dit veel zuurstof, vitaminen en mineralen bevat.

11. Vermijd verwerkt voedsel en suiker. Ze bevatten chemicaliën die ervoor zorgen dat je huid snel ouder wordt.

12. Vermijd stress. Als je stress hebt, produceert je lichaam cortisol, een hormoon dat ervoor zorgt dat je sneller ouder wordt. Lijd je aan chronische stress? Ga dan aan yoga doen, zing, ga wandelen, mediteer… doe er alles aan om de stress te verminderen.

Dit bericht is gepost op 3 september 2010 om 9:57 am uur en is geplaatst in Algemeen.

Andere interessante artikels: Slaapfasen, de verschillende fasen in je slaap
De juiste houding aan de laptop