Makkelijke en snelle pre-workout dinner: Pasta met feta en tonijn!

Wil je graag sporten, maar heb je niet zoveel tijd om te koken? Dan ben je niet de enige, want dit is een bekend probleem voor mensen die een drukke baan hebben, maar toch graag fit willen zijn. Toch is het natuurlijk erg belangrijk om goed te eten, want op een lege maag naar sporten is echt een slecht idee! Eet je echter van tevoren een goede maaltijd, dan heb je voldoende energie om het maximale uit je workout te halen, zodat je ’s avonds moe maar voldaan het bed in kan duiken.

Daarom delen we hieronder een recept van de HelloFresh recepten-matchmaker, zodat je lekker snel en makkelijk een maaltijd op je bord kunt toveren. De ingrediënten hebben goede macro’s, dus dat betekent dat het recept voldoende goede eiwitten, vetten en koolhydraten bevat. Als bijkomend pluspunt heb je met dit recept weinig afwas, want je hebt alleen een pan en een schaal nodig!

Ingrediënten (voor 2 à 3 personen)

  •  300 gram fusilli
  • 2 blikjes tonijn in olijfolie (160 gram per blikje, dus 320 gram in totaal)
  • 3 eetlepels sour cream of mayonaise
  • 120 gram groene olijven zonder pit 
  • 2 eetlepels kappertjes
  • half pak fetakaas
  • verse basilicum (naar smaak toe te voegen)
  • zout en peper

Extra benodigdheden

  •  Pan
  • Schaal

Instructies

Stap 1: Kook een pan met water en doe er een klein snufje zout bij. Verder kun je er ook een scheutje (olijf)olie bij doen, want dit zorgt ervoor dat de fusilli minder snel overkookt en/of aan elkaar plakt na het afgieten. Doe de deksel erop om het water sneller aan de kookt te brengen (en om energie te besparen!). Stap 2: Voeg de fusilli toe als het water eenmaal kookt. Roer daarna met een kooklepel of vork even in de pan, want anders zal de fusilli aan de bodem blijven plakken. Doe vervolgens de deksel weer op de pan en zet het vuur iets zachter. Zo voorkom je dat de fusilli snel overkookt en je met een vies fornuis zit!
Stap 3: Maak de blikjes tonijn open en giet de tonijn af. De olie kun je eventueel nog bewaren om op een later moment bijvoorbeeld groenten mee te bakken of wokken, zodat het een lekkere tonijnsmaak krijgt! Trek de tonijn een beetje uit elkaar met een vork en voeg de sour cream of mayonaise toe en roer het door tot alles goed gemengd is. Doe er vervolgens de kappertjes, gekruimelde fetakaas en de olijven (eventueel door tweeën of vieren gesneden) bij en meng alles nogmaals goed. Je kunt nu naar smaak peper en zout toevoegen. We raden aan om tussendoor goed te proeven voordat je er (teveel) zout bij doet, want tonijn uit blik kan van zichzelf al erg zout zijn.
Stap 4: Giet de gekookte fusilli af en mix dit met het tonijn-mengsel. Maak het gerecht af door er wat gesneden basilicum aan toe te voegen en smullen maar!

Tags

Dit bericht is gepost op 26 maart 2020 om 5:55 pm uur en is geplaatst in gezonde voeding.

Andere interessante artikels: Lang én gezond thuis blijven wonen met deze 5 tips
5 tips om beter te slapen